DIY: Cum schimbi pistoanele de frana

Share:

Pistoanele de frana trebuie schimbate de la primul semn care indica deteriorarea acestora. Schimbarea poate fi facuta de oricine care are cunostinte mecanice, folosind doar cateva scule auto.

Pistoanele de frana trebuie schimbate sau reparate des, deoarece prin folosirea lor continua acestea se uzeaza. Atunci cand pedala de frana este apasata, forta este transferata pistoanelor. Pistoanele apasa garniturile de frana pe tamburul rotii, facand ca aceasta sa se opresca.

Cele 2 mari motive pentru care pistoanele de frana trebuie inlocuite sunt:

  • Mizeria adunata de-a lungul timpului
  • Imbatranirea garniturii

Ambele cauze se manifesta prin incalzirea puternica a rotilor si blocarea pistonului de frana in etrier.

Pentru a depista daca in cazul incalzirii rotii problema este pistonul, se poate face o verificare simpla folosind o surubelnita. Incearca sa impingi pistonul prin fereastra de vizitare din etrier, iar daca acesta nu se misca, atunci inseamna ca trebuie schimbat.

Daca ai sesizat si tu aceasta problema, poti sa incepi procedura de schimbare a pistonului. Timpul de lucru este in jur de 30 de minute – 1 ora.

  1. Primul pas este ridicarea masinii pe cric si scoaterea rotii.
  2. Se scoate etrierul prin desfacerea celor 2 suruburi.
  3. Etrierul se pune pe butucul rotii, cat mai in exterior. Se actioneaza pedala de frana, impingand astfel cilindrul spre afara.
  4. Inainte ca acesta sa iasa, furtunul de frana trebuie blocat cu ceva netaios. Furtunul din etrier se desface din surubul de prindere. O sa rezulte lichid de frana care nu poate fi folosit.
  5. Dupa ce punctul 4 este gata, etrierul devine independent. Urmeaza scoaterea cilindrului. Aceasta operatiune se face usor si cu grija. Daca nu se poate scoate cu mana, se poate folosi un mops sau o surubelnita – se loveste cu grija in piston pana cand acesta iese cu totul. SFAT: Aveti grija la pozitionarea garniturilor.
  6. Etrierul si pistonul (daca intentionati doar sa il curatati si nu sa il schimbati) trebuie curatate cu atentie, iar garniturile trebuie schimbate.
  7. Pistonul (cel curatat sau cel nou) trebuie uns cu ulei si introdus inapoi in etrier.
  8. Se prinde furtunul de frana inapoi cu surubul sau si se prinde etrierul inapoi pe butuc.
  9. Se deschide surubul de aerisire si se elibereaza furtunul de frana. Lichidul de frana urmeaza sa intre in etrier, si cand da afara, se poate inchide aerisirea.
  10. Roata se pune la loc si masina se coboara de pe cric. Lichidul de frana pierdut trebuie completat si este necesara o aerisire temeinica. Aceasta se face prin blocarea pedalei de frana.

Operatiunea este simpla, si cu doar cateva unelte si timp liber poate fi facuta de orice mecanic, pentru siguranta masinii tale.

Share:

Lasa un comentariu

Prin completarea acestui formular esti de acord sa publicam comentariul tau. Vezi si politica de confidentialitate.