Sfaturi utile pentru protejarea acumulatorului masinii

1079
1
Share:
Sfaturi utile pentru protejarea acumulatorului masinii

Am experimentat deja cateva zile cu temperaturi foarte scazute si iarna este doar la inceput. Anotimpul rece este mult mai solicitant pentru performanta acumulatorului si pentru alternator.

Pentru a te asigura ca stresul la care este supusa bateria masinii tale va fi suportat cu succes peste iarna, ti-am pregatit cateva sfaturi utile si usor de urmat.

Cauzele defectiunii acumulatorului

Acumulatorul poate fi afectat si de functionarea celorlalte sisteme ale masinii, sau de modul in care este folosit automobilul. Cele mai des intalnite cauze pentru care acumulatorul are probleme sunt:

  • Atunci cand uitam farurile de la masina aprinse sau portbagajul deschis, bateria continua sa functioneze. Daca nu avem sisteme sonore care sa ne atentioneze de acest lucru, bateria se va descarca cu siguranta peste noapte.
  • Daca observi ca masina are constant probleme la pornire, este foarte posibil ca bateria masinii sa fie prea veche. In mod normal, o baterie are o durata de viata de 4, 5 ani iar dupa aceasta perioada este posibil ca ea sa nu se mai incarce corect. Ai grija sa schimbi bateria la timp, inainte de a da semne de invechire.
  • Anumite componente ale masinii vor continua sa functioneze chiar si cu cheia scoasa din contact. Acesta reprezinta un consum normal de mentinere a alarmei sau a ceasului. In cazul unei probleme electrice, acest consum insa poate depasi cotele normale si poate descarca bateria.
  • Daca sistemul de incarcare al acumulatorului nu functioneaza corect, acesta poate descarca bateria masinii in timpul functionarii. Pentru alimentarea farurilor, a radioului si a altor sisteme bateria va transmite toata energia spre ele, fara a se incarca apoi.
  • Alternatorul, care este responsabil de incarcarea acumulatorului si puterea sistemelor electrice poate fi afectat. In cazul in care o dioda este arsa, aceasta poate cauza incarcarea circuitului electric si atunci cand masina este oprita. Astfel, bateria masinii se va descarca.

Cel mai periculos pentru acumulatorul masinii in anotimpul rece este drumul pe distante scurte. In acest caz, bateria nu are timp sa se reincarce si pune presiune pe alternator. Daca in acest timp utilizam si consumatorii electrici majori, ca sistemul de incalzire in scaune sau ventilatia, amplificam si mai mult uzura acumulatorului.

Pentru a proteja acumulatorul, evita drumurile scurte pe cat posibil, mai ales daca temperaturile sunt foarte joase.

La fel de daunator este si daca masina nu este pornita pentru perioade lungi de timp. Reactiile chimice din interiorul acumulatorului il vor degrada, mai ales daca acesta este descarcat de mai mult de doua saptamani. Este bine sa pornesti din cand in cand masina si sa circuli cel putin 10 minute cu ea pentru ca bateria sa aiba timp sa se incarce. Daca stii ca nu vei curcula cu masina o perioada mai lunga de timp, este bine sa deconectezi borna negativa a acumulatorului. Ai grija sa cureti bornele regulat, pentru a preveni un contact imperfect.

Exista si cazuri in care acumulatorul va da semne de epuizare si poate fi rederesat. Atentie insa, este nevoie de o examinare atenta pentru a depista starea bateriei si a alternatorului. Daca celelalte elemente functioneaza corect, dar apare indicatorul de baterie descarcata in bord sau daca observi o intensitate scazuta la aprinderea farurilor, atunci bateria poate fi redresata.

Inainte de a incepe redresarea, verifica nivelul electrolitului si curata bornele in cazul in care sunt corodate. Poti redresa acumulatorul fie cu cabluri de incarcare oriunde pe drum, fie acasa in garaj, cu redresorul.

Cablurile de incarcare pot fi foarte utile atunci cand calatoresti pe distante lungi. Conecteaza clestii cablului la bateria masinii ce trebuie incarcata si la cea de la care iei curent. Porneste motorul si dupa 10, 15 mine deconecteaza cablurile de la ambele automobile in acelasi timp.

Pentru incarcarea cu ajutorul redresorului trebuie sa demontezi bateria de pe masina. Seteaza redresorul pe pozitia de incarcare si atasaza la clestii corespunzatori bornele de incarcare. Incarcarea poate dura pana la 18 ore, dar este indicat sa verifici cu un voltmetru atunci cand acumulatorul este incarcat complet. Deprinde clestii pe rand si in final scoate redresorul din priza.

De asemenea, poti apela la un incarcator de baterie cu ampermetru si indicator de incarcare, in cazul in care detii o motocicleta sau o masina mica. Se va dovedi la fel de folositor si usor de folosit.

Orice acumulator va da semne de oboseala in timpul anotimpului rece, mai ales daca este mai vechi de 3 ani. Un acumulator de calitate rezista pana la 4-5 ani, dar depinde de modul in care este intretinut.

Uzura acumulata va afecta acumulatorul, iar performanta sa va scadea la 50% la temperaturi de -15 grade. Astfel, este important sa il protejam pe timp de iarna pentru a-i prelungi viata.

Share:

1 comment

Lasa un comentariu

Prin completarea acestui formular esti de acord sa publicam comentariul tau. Vezi si politica de confidentialitate.